Owczarek szkocki collie - jak dbać o psa?

1 sierpnia 2010

Max



Tak się wabi mój owczarek szkocki. Dostałem go w 2002 roku, jednak dopiero teraz postanowiłem założyć o nim bloga. Max jest moim pierwszym psem, wcześniej miałem tylko koty. Pewnego dnia mój brat przybiegł do mnie z prośbą abym podpisał petycją do rodziców ws. zakupu psa. Była to kartka A4 z oświadczeniem, że będziemy się nim opiekowali, systematycznie wychodzili na spacery, regularnie jeździli do weterynarza i takie tam inne zobowiązania:) Na początku nie chciałem się zgodzić ale w końcu podpisałem... Niechęć od razu minęła, gdy collie tricolor pojawił się w dom.

Owczarek szkocki to bardzo wrażliwa rasa wymagająca cieplejszego podejścia do tresowania. Nie jest to pies dla osób ostrych, szybko się denerwujących, lubiących wychowywać twardą ręką. Owczarek szkocki to pies rodzinny, kocha być w centrum uwagi przy wszystkich domownikach, brać czynny udział w życiu rodzinnym. Jeżeli czytasz tego bloga i zastanawiasz się nad chęcią posiadania tej rasy, zastanów się czy spełnia Twoje oczekiwania, czy pasuje do Twojej osobowości, temperamentu oraz czy będziesz umiał/a o niego należycie dbać.
Wpisy na blogu będę przeplatał z praktycznymi informacjami dla obecnych i przyszłych właścicieli collie.

Max
collie tricolor

collie leżący na trawniku

1 komentarze:

Anonimowy pisze...

Tez mam trikoloraka tylko suczke! (szkoda ze nie mozna dodac zdjecia). Collie sa niesamowicie wspanialymi psami...

Prześlij komentarz